zondag 7 december 2014

Memory Lane


Memory Lane, 2014

Mixed Media
Karton, hout, acryl, was, eitempera
Ledverlichting in MDF omlijsting

Dit werk is ontstaan vanuit mijn jeugdherinnering. Het is een impressie van een stuk plein waar ik als
kind woonde, maar kan een willekeurige straat zijn ook. De gevels van de huizen zijn gemaakt van karton, het materiaal uit mijn jeugd waar ik veel mee speelde, de gevels zijn bedekt met zwarte acrylverf en daarna met gesmolten "was" bedekt, om de tijd te verzegelen. Op de achterwand zijn diverse lagen eitempera verf in verschillende pasteltinten aangebracht  voor contrast en gelaagdheid in tijd en een extra dimensie voor de ledverlichting die erop schijnt. De ledstrip veranderd steeds van kleur. Wat weer refereert naar het huidige plein wat nu  waterfonteinen heeft  met in de grond verwerkte ledverlichting die ook veranderd van kleur. Dat licht is een beeld wat mijn moeder die nog steeds op deze plek woont heel mooi vindt  om naar te kijken,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage