dinsdag 21 oktober 2014

the library of Babel

 
 
 
Vanuit een foto van de boekenkast van een kunstenaar waar ik te gast was een tijd geleden kwam de inspiratie om dit te gebruiken voor een eigen werk.Het rijke bezit van boeken is een grote bron van inspiratie en kennis die ter beschikking van ons allen staat.
Ik heb dit gekoppeld aan de vele kranten die ik verzameld heb door de jaren heen van plaatsen waar ik geweest ben. Deze zijn in tijd en plaats dus met mezelf verbonden. Hier heb ik zinnen en koppen uitgeknipt die voor mij betekenis hadden en verwerkt in de boekenkast.
Het werk is nog niet klaar, meer beelden volgen nog.
 
The library of Babel is vernoemd naar een detail van het verhaal uit 1941 van de Spaans/Argentijnse schrijver Jorge Luis Borges, het gaat over het idee van een oneindige bibliotheek die alle boeken bevat die er ooit verschenen zijn, er waar iedereen uit kan putten. Dit idee is vaak in literatuur, kunst en films terug te vinden.
 
 
 
 


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage