maandag 13 oktober 2014

Spoorloos


Spoorloos, 20 sept  2014
Eitempera op paneel
Bladgoud, koord , barokke lijst

Dit werk gaat over de kern die hetzelfde blijft en de omgeving die verandert met de tijd. De vele lagen eitemperaverf geven de herinneringen aan. Ik zoek hier ook het contrast tussen alles, de matte verf en het glanzende bladgoud omlijst door een koord , tijdlijn. Maar ook het strakke van de vorm en de barokke lijst die ik als geschenk kreeg. "Het gouden ei" staat niet in het midden en heeft daardoor iets ontwrichtends, ook dit is een bewuste keuze. De schoonheid van het imperfectie Wabi Sabi, een Japanse term waar een filosofische grondslag aan verbonden is. De dag dat het werk afgemaakt is, was de dag dat George Sluizer, de regisseur van de film "Spoorloos" net gestorven was. Het boek is geschreven door Tim krabbĂ© . Deze film is voor mij een van de beste Nederlandse films die ik gezien heb, hij heeft qua gevoel een onuitwisbare indruk achtergelaten. Het plot van de film is luguber en geruststellend tegelijkertijd. Daarom heb ik dit werk ernaar vernoemd.





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage