zondag 17 september 2023

 Vanuit een herinnering aan natuurpark het Zwin ben ik met nieuw werk begonnen. Als jong meisje gingen we regelmatig naar het vogelpark. Je kocht dan vogelvoer en mocht de vogels eten geven. Een ijsje of pannenkoek was ook altijd een onderdeel van het bezoek. Tijdens wandelingen die ik tegenwoordig maak neem ik materialen zoals zand en grind  mee. Ook vanuit mijn kranten verzameling heb ik artikels over zomer in Knokke Heist. Ik ben het werk begonnen met een laag kranten met als inhoud Knokke en het Zwin met daarop het zand en verzameld materiaal. Daaroverheen heb ik vanuit Google Earth de plattegrond van het Zwin anno 2023 gebruikt. Hier kon men de teksten nog waarnemen. 

In de volgende fase ben ik een abstract landschap gaan weergeven en puur op mijn gevoel lagen verf aan gaan brengen en heb ik het figuratieve Zwin volledig losgelaten. Met de schraaptechniek  extra lagen met diverse kleuren toegevoegd. Hierbij laat je de controle helemaal los en wordt het resultaat wat het is. 


Zwin , 2023

60cm x 100cm

collage krant, zand, grit , acrylverf 





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage