zondag 19 november 2017

Roadtrip Schotland

Isle of Raasay is een eiland wat ligt tussen Isle of Skye en Applecross op het vasteland van Schotland. Oktober 2017 maakte ik een rondreis door Schotland en bracht een bezoek aan het eiland van twee dagen. Een eiland heeft een isolerende werking omdat je er niet weg kunt. Ik maakte een lange zware tocht aan de oostkant van het eiland en na anderhalf uur lopen stond een monument voor de op het eiland geboren dichter Sorley  MacLean . Op het monument stond een beroemd gedicht van hem wat gaat over zijn geboortegrond “ Hallaig “ , een gedicht in het Gaelic geschreven. Terwijl we over het eiland trokken luisterde ik naar de oorspronkelijke muziek met Gaelic teksten, het ontroerde me ook al kon ik het niet verstaan maar dit paste zo bij het bijzondere indrukwekkende landschap .Wolken met doorbrekende zonnestralen, regenbogen en dreigende luchten ....zoals de Schotten hetzelf beschrijven “four  seasons in one day “ . Daarom is het werk ook vernoemd naar het gedicht  van Sorley MacLean “ Hallaig “. Het andere werk gaat over de westkust van het eiland Raasay en is daar naar vernoemd.

Titel: Hallaig
Formaat: 26 cm x 30 cm
Techniek: Collage  Schotse krant , acryl op doek

Titel: Raasay
Formaat: 26 cm x 30 cm 
Techniek: Collage Schotse  krant, acryl op doek


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage