vrijdag 6 november 2015

"Our daily bread"

Half  oktober kreeg ik het verzoek of ik een relatie geschenk wilde maken voor DOW Company in opdracht van de Gemeente Terneuzen ter gelegenheid van het 50 jarig Jubileum van de vestiging van dit Amerikaanse bedrijf in Terneuzen. B & W kozen uit een aantal concepten die ik toegestuurd had.
 Vanaf dat moment had ik twee weken de tijd om het klaar te hebben . Op woensdag 4 November is het overhandigd aan de directie van DOW op de dag dat Koning Willem Alexander het nieuwe veiligheidscentrum heeft geopend.
Twee weken voor concept, uitvoering en afwerking is heel kort heb ik ervaren, maar aan de andere kant was de betrokkenheid sterk en ik heb ik gemerkt dat ik goed werk onder tijdsdruk.

De werkverschaffing van Dow Company voor de Gemeente Terneuzen moest terug te vinden zijn in het werk, verder was ik vrij in uitvoering en techniek.

In mijn research kwam ik een aantal punten tegen die ik wilde gebruiken voor het werk. Terneuzen had drie molens waarvan er één in de oude binnenstad stond .Een molen is van oudsher een iconografisch symbool, de molen maalt het meel dat nodig is voor ons dagelijks brood. Net zoals Dow zorgt voor werk wat vandaag de dag nodig is voor ons om ons dagelijks brood te kopen.
Als je de kustlijn terug kijkt als je bij Othene bent zie je de stad en de Dow in elkaar overvloeien. De drie krakers die prominent aanwezig zijn van Dow, maar ook het gemeentehuis en de twee woontorens die bepalend zijn voor de skyline anno 2015. Daarnaast heb ik een doos vol met plastic korrels die vervaardigd zijn op de Dow die ik wilde gebruiken.


 
Concept

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage