donderdag 6 juni 2013

Vermogen tot samenwerking.

Voor deze competentie wil ik een aantal voorbeelden geven waarbij er een samenwerkingsverband is geweest tussen mij en andere partijen . Mijn werk bij Instituut Toonbeeld bestaat uit het geven van drie jaarcursussen kinderateliers ( 8 tm 13 jaar) met daarnaast activiteiten zoals het schrijven  en uitvoeren van lessen  voor basisonderwijs en CKV workshops voor het voortgezet onderwijs.

  • Samenwerking tussen de door mij gegeven kinderateliers ( drie groepen/jaarcursus) , de bibliotheek en kunstuitleen Terneuzen.
 
 
                

Lesopzet  was om met het beeldaspect licht en het thema van de kinderboekenweek `hallo wereld` een wajanspel te maken aan de hand van drie verhalen van verschillende landen in de wereld. Uiteindelijk hebben de kinderen het wajangspel in de bibliotheek opgevoerd terwijl andere kinderen de verhalen voorlazen. 


  • Samenwerking tussen de door mij gegeven kinderateliers en de expositiewerkgroep van Toonbeeld in het kader van de herdenking watersnoodramp Zeeland 1953.

 

Ik heb de leerlingen een interpretatie op een Zeeuwse krant  laten maken van de Grote golf van Kanagawa  door Hokusai. Daarnaast hebben ze Japanse kranten gebruikt als collage. Op deze manier werd de tsunami in Japan als ramp verbonden met de Zeeuwse watersnoodramp. Bovendien zijn kranten in tijden van economische crisis een hele waardevolle drager met inhoud. Een punt wat ik ook in mijn eigen beeldend werk heel belangrijk vind. De werkgroep was enthousiast over de resultaten.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage