zaterdag 1 juni 2013

Eindscriptie Theorie der kunsten

Mijn eindscriptie voor theorie der kunsten is tot stand gekomen vanuit mijn persoonlijke voorkeur in combinatie met mijn eigen beeldende ontwikkeling. De scriptie werd met vier keer een acht beoordeeld.

Titel;
De identiteit van Mr. Dob

Deze scriptie gaat  over de Japanse identiteit in de beeldende kunst na de tweede wereldoorlog aan de hand van drie hedendaagse Japanse kunstenaars. Mr. Dob is een karakter bedacht door Takashi Murakami . Het is de Japanse popart versie van Mickey Mouse. Mr. Dob wordt ook wel gezien als het alterego van de kunstenaar Takashi Murakami zelf.

 
Takashi Murakami
 Motoi Yamamoto
 
 
Yanagi Yukinori
 
 
Mijn scriptie begeleiders waren Simone Rijs en Christianne Niesten , hun enorme kennis van de kunstgeschiedenis en hun motiverend vermogen om mij te sturen hebben zeker bijgedragen aan het schrijven van deze scriptie. Een verdiepend onderzoek  is belangrijk om voor jezelf  een manier van discipline en doorzettingsvermogen te ontwikkelen die nodig zijn bij de afstudeerfase van de opleiding om daarna op een gedegen manier zelfstandig theoretisch onderzoek te kunnen doen. Hierbij mijn dank!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage