maandag 7 juni 2010







Private Temporary Space. 3DV.
Ik ben vanuit de eivorm en de japanse kimono uiteindelijk uitgekomen bij deze PTS. Ik zie het als een sacrale mantel/ruimte, waarin gemediteerd kan worden ( ZEN) . Een tijdelijke ruimte binnen mezelf is meditatie. De naden zijn aan de buitenkant gehouden omdat het om de ruimte binnen de mantel gaat, deze moet comfortabel aanvoelen.
In de animatie PTS heb ik onderzocht of dit iets aan mijn ruimte zou kunnen toevoegen. Dit was niet het geval. Wel herken ik het beeld van Rodin erin. "la main de dieu" waar het kleine nog half uit steen gehouwen volmaakte mensje in de hand van God ligt. Dit is ook weer een verwijzing naar het spirituele.
De plaats waar ik mijn PTS geplaatst heb is mijn eigen woonomgeving omdat dit de lokatie is waar ik er het meest behoefte aan heb.
Bij de uiteindelijke uitvoering van de mantel/ ruimte ben ik voor totale choas gegaan van de eivorm, deze heb ik op willekeur gekopieert en aan elkaar genaaid zodat er nieuwe patronen ontstonden. Dit was voor mijn proces belangrijk omdat voor mij alleen uit chaos nieuwe dingen kunnen ontstaan.
Ook al ga ik de ruimte presenteren als eindwerk , deze is nog niet klaar. Vanuit de chaos gaat het proces steeds verder en is nooit af.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage